12. september 2012

Et vanskelig prosjekt

Summary in English: Preliminary test model sheets and art work by Norwegian illustrator Svein Nyhus made for "My Favorite War", a planned animated documentary by Ilze Burkovska Jacobsen about her childhood and war propaganda in communist Latvia.

Forprosjektet til «My Favorite War», Ilze Burkovska Jacobsens animerte dokumentarfilm om barndom og krigspropaganda i Latvia, fortsetter, og jeg tegner videre på bildeunderlaget til filmen.

Tidligere har jeg vist plakat og noen prøvetegninger. Her presenterer jeg tidlige modellark der jeg fortsatt prøver ut små variasjoner i figurformene (legg for eksempel merke til hvordan jeg tester ut tegnemåten for en enkel melkeflaske i bilde nummer to under). Jeg forsøker å lage en roligere blyantstil enn penseleksperimentene sist. Heldigvis har jeg gode hjelpere i manusforatter og regissør Ilze, produsent Trond Jacobsen og animatør Hans-Jørgen Sandnes. Så må jeg bare bruke tid. Mye tid. Veldig mye tid. Det er både gøy og skummelt.



Se også:
Plakat og prøvetegninger til «My Favorite War» 2011
Digitale figurtegninger til «My Favorite War» 2013
Haugevis av utkast også til en barnebokfigur

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar