1. april 2017

På boklek-turné:
Vår i Norge!

Summary in English: This March and April Svein Nyhus, illustrator and writer of children's books, presents his picture book "Me!" (original Norwegian title "Jeg!", 2004) for 2 000 kindergarten children throughout Oppland county. Touring villages and valleys in the eastern part of Norway he recently came across an old stave church (one of several) resting calmly in the afternoon sun. The next day, though, typical for the Norwegian spring, the snow was back.

I over tjue år har jeg tegna og fortalt for barn rundt om i Norge, blant annet med «To menn og en tavle» sammen med tvillingbroren min.

Som «Boklek-forfatter» våren 2017 møter jeg barnehageunger på bibliotek over hele Oppland fylke. Selv om forestillingene er nokså like, besøkene korte og dagene stille, er det hyggelig å treffe barn på denne måten og få se stadig nye steder. Ja, jeg er heldig.

I Vestre Slidre i Valdres passerte jeg for eksempel Lomen stavkyrkje. Filmsnuttene under er tatt opp nettopp der, med ett døgns mellomrom. Snøen kom den andre dagen, aller sist i mars måned. Godt turnébilen har vinterdekk.





Se også:
Svein Nyhus er Boklek-forfatter 2017
Veldokumentert turné! (skroll nedover)

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar